Startside

Nyheter

HÅG Capisco Puls mottar internasjonal designpris

21.03.2011

Markedet har allerede tatt meget godt imot Scandinavian Business Seating sin lansering av HÅG Capisco Puls, nå henter stolen nok en anerkjennelse fra internasjonale designmiljøer. 15. mars ble HÅG Capsico Puls tildelt den prestisjetunge prisen red dot for designet av produktet.

Kun én måned etter lansering november 2010 mottok HÅG den første utmerkelsen for HÅG Capisco Puls med iF Product Design Award. 15. mars ble det klart at stolen igjen markerer seg internasjonalt; juryen for designprisen red dot tildelte HÅG Capisco Puls prisen i kategorien for beste produktdesign. HÅG Capisco Puls har også mottatt designprisen Merket for God Design fra Norsk Designråd 17. mars. Hele 21 ganger har HÅG blitt tildelt denne prisen, og er dermed den bedriften som har mottatt flest Merket for God Design.

HÅG Capisco Puls er videreutviklet fra den kjente sadelstolen HÅG Capisco, som ble designet av Peter Opsvik for nesten tretti år siden. HÅG Capisco henter inspirasjon fra hvordan kroppen beveger seg på hesteryggen, og Peter Opsvik legger stor vekt på aktivitet og bevegelse når mennesket arbeider sittende. HÅG Capisco Puls er derfor en stol som følger kroppens bevegelser, og støtter ergonomisk utsatte punkter.

”Vi er selvfølgelig meget stolte over utmerkelsen red dot,” sier Lars I. Røiri, administrerende direktør i SB Seating, som eier varemerkene HÅG, RH og RBM. ”HÅG Capisco Puls er et strålende bevis på vår filosofi: Passion for Movement. Designet til HÅG Capisco Puls demonstrerer et ønske om å skape visuell skjønnhet og samtidig inspirere til bevegelse gjennom fremragende formspråk. Alle HÅG-produkter er skapt for bevegelse – av både kropp og sjel. HÅG tror at god design inspirerer mennesker til å leve rikere, og i kombinasjon med ergonomiske egenskaper er HÅG Capsico Puls optimal for den tiden vi lever i.”

Utmerkelsen red dot er en internasjonal pris som gis til produkter som utmerker seg for sitt unike design og sin høye kvalitet. Juryen vektlegger produktene på bakgrunn av innovasjon, funksjonalitet, ergonomi, miljøhensyn og brukervennlighet.

HÅG Capisco Puls vant red dot i konkurranse med 4433 produkter fra 1700 virksomheter i 60 land.
 

iF product design award 2011 & Award for Design Excellence